لزوم هماهنگی حداکثری بانک‌های خراسان‌رضوی در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن معرفی موبایل‌های با قیمت ۵ میلیون تومان (۲۳ تیر ۱۴۰۳) کرمان موتور و مدیران خودرو از لیست فعالان مجاز گمرک حذف شدند (۲۳ تیر) فعالیت ادارات و بانک‌های استان مرکزی فردا (۲۴ تیر ۱۴۰۳) تا ساعت ۱۱ است رئیس اتاق تعاون خراسان‌رضوی: در زمینه تعاونی بانوان به ویژه مشاغل خانگی رشد بسیار خوبی داشتیم پایان تأثیر مثبت نتیجه انتخابات بر بورس؟ | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۳ تیر ۱۴۰۳) صادرات روغن نباتی ممنوع شد + عکس (۲۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه امروز در مشهد چند؟ (۲۳ تیر ۱۴۰۳) مدیرکل گمرکات خراسان‌رضوی: تراز بازرگانی خارجی گمرکات استان در سه‌ماهه ابتدایی سال، ۳۰۹ میلیون دلار بوده است پلمب ۳ آرایشگاه زنانه در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۲۳ تیر ۱۴۰۳) کاهش دلار به کانال ۵۷ هزار تومان | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و رمزارز‌ها (۲۳ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های صفر خارجی (۲۳ تیر ۱۴۰۳) | جک S۳ اتوماتیک ۱ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش قیمت‌ها همچنان ادامه دارد سامانه هوشمند نام‌های تجاری تا پایان مرداد ۱۴۰۳ رونمایی می‌شود رمزارز‌ها چطور زندگی ما را دگرگون می‌کنند؟ ۶۷.۸ هزار میلیارد تومانی دولت از محل اوراق نقدی تأمین مالی شد حذف دلار از معاملات ایران و روسیه قیمت عجیب فروش کدملی؛ ۳۰۰ میلیون تومان! نرخ امروز انواع میوه و صیفی‌جات در مشهد (۲۳ تیر ۱۴۰۳) | امروز، کدام میوه‌ها ارزان شدند؟ مرحله جدید دهک‌بندی خانوار‌ها از شهریورماه | بررسی اعترضات ثبت شده قیمت خودرو ترمز کشید | آخرین وضعیت بازار خودروهای داخلی (۲۲ تیر ۱۴۰۳) تداوم گرمای بی‌سابقه در خاورمیانه | چه کشور‌هایی دچار خاموشی شدند؟ آخرین اخبار از مالیات فروشندگان خودرو ۶۰ درصد مصرف برق کشور در تابستان مربوط به بخش خانگی است افزایش نجومی قیمت بلیت پرواز‌های عتبات عالیات به ازای هر درجه گرما چقدر به مصرف برق اضافه می‌شود؟ | تجربه بی‌سابقه‌ترین گرما در ایران طی ۵۰ سال اخیر
سرخط خبرها

مرحله جدید دهک‌بندی خانوار‌ها از شهریورماه | بررسی اعترضات ثبت شده

  • کد خبر: ۲۳۸۸۴۸
  • ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۳
مرحله جدید دهک‌بندی خانوار‌ها از شهریورماه | بررسی اعترضات ثبت شده
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان گفت: طبق قانون، در صورتی که دولت شرایط به روزرسانی داده‌ها را داشته باشد باید شهریورماه شناسنامه اقتصادی خانوار‌ها به روز رسانی شود.

به گزارش شهرآرانیوز، با اصلاح نظام یارانه‌ای، دولت درحالی از سال ۱۴۰۱ اقدام به پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی کرد که در راستای عدالت در این پرداخت، قرار شد وزارت رفاه دو بار نسبت به به روز رسانی شناسنامه اقتصادی و دهک‌بندی خانوارها، آن هم براساس داده‌ها و درآمد سرانه خانوار‌ها مانند حقوق و دستمزد فرد و خانواده، خودرو، حساب بانکی و تراکنش‌ها، حساب ساتنا و پایا، فعالیت در بورس و… اقدام کند.

باتوجه به اینکه یکی از معیار‌های دهک‌بندی خانوارها، تراکنش‌های بانکی محسوب می‌شود، اما برخی افراد می‌گویند که به واسطه شرایط شغلی‌شان، گردش حساب‌های بالایی برایشان ایجاد شده و شاید همین موضوع موجب شده تا در بررسی وضعیت اقتصادی خانوارشان در دهک‌بندی بالایی قرار بگیرند.

علیرضا محمدی، رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان در این باره گفت: مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان، در بررسی گردش حساب، سه سال متوالی را لحاظ می‌کند. به این معنی که بحث پایا، ساتنا، شاپرک و مانده حساب برای سه سال متوالی بررسی می‌شود.

وی ادامه داد:، اما افرادی هم هستند که شغل‌شان تنخواه‌دار و... است؛ این افراد باید برای اینکه با چالش مواجه نشوند حساب خود را از حساب تجاری جدا کنند تا در بررسی وضعیت اقتصادی خانوار آنها نیز اشتباهی رخ ندهد.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان همچنین در پاسخ به این سوال که مرحله بعدی به روزرسانی دهک‌بندی خانوار‌ها چه زمانی اتفاق می‌افتد؟، اظهار کرد: طبق قانون، در صورتی که دولت شرایط به روزرسانی داده‌ها را داشته باشد باید شهریورماه شناسنامه اقتصادی خانوار‌ها به روز رسانی شود.

محمدی با بیان اینکه یارانه‌بگیران فعلی براساس آخرین به‌روزرسانی دهک‌ها، یارانه خود را دریافت می‌کنند، افزود: افرادی که پیش از شهریورماه نسبت به دهک‌بندی‌ها اعتراض و در سامانه ثبت اعتراض کرده‌اند، بعد از بررسی مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان، دهک‌بندی آنها در مرحله جدید به روزرسانی تغییر می‌کند؛ به عبارتی دهک خانوار‌ها تا دوره بعدی به‌روزرسانی‌ها غیر قابل تغییر بوده و مجدداً با دریافت داده‌های ثبتی اقتصادی و اجتماعی، ارزیابی خواهد شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->